Wednesday, February 07, 2007

Drugbegeleider provincie (m/v).

Het Provinciaal Interbestuurlijk Samenwerkingsverband voor Aanpak van Drugmisbruik is een bedrijf dat zich toespitst op drugpreventie én de (ambulante) begeleiding van jongeren en hun directe omgeving wanneer deze in aanraking komen met drugs. Hierbij spelen vroegdetectie en vroeginterventie een grote rol. De werking van PISADgpb berust op heldere en eenduidige afspraken tussen ouders, scholen, schoolbegeleidende diensten, politie en justitie. In haar werking heeft PISADgpb oog voor gerichte doorverwijzing naar ambulante en residentiële hulpverlening. PISADgpb wordt voor 49% gefinancierd door de Provincie Oost-Vlaanderen en voor 51% door de aangesloten steden en gemeenten. Op dit ogenblik behoren 19 steden en gemeenten in Zuid Oost-Vlaanderen tot het werkingsgebied van PISADgpb.
Het provinciebestuur organiseert een vergelijkende selectieprocedure voor drugbegeleider ten behoeve van het Provinciaal Interbestuurlijk Samenwerkingsverband voor Aanpak van Drugmisbruik (PISAD), met het oog op het aanleggen van een wervingsreserve. Deze reserve is 4 jaar geldig. Uit deze reserve zal worden gerekruteerd voor het invullen van vervangingscontracten en contracten van onbepaalde duur.
Functiebeschrijving
- je organiseert, coördineert en begeleidt de doelgroep in de uitwerking van het gevoerde beleid in al zijn aspecten, zodat de afspraken die vastgelegd zijn in de convenanten op ieder moment en in alle omstandigheden worden gerealiseerd
- je onderhoudt goede contacten en voert onderhandelingen met de lokale partners teneinde een motiverend klimaat te bevorderen
- je bewaakt en verzorgt een goede tweerichtingscommunicatie binnen de doelgroep en de organisatie in het verzekeren van een open informatiedoorstroming en een goede werking. Je rapporteert daartoe veelvuldig aan de directeur en houdt hem op de hoogte van belangrijke vergaderingen
- je biedt preventieactiviteiten aan en moedigt instanties aan om ze te organiseren in overeenstemming met de doelgroep
- je zorgt voor het aanbieden en uitvoeren van de producten en diensten van de organisatie zoals vastgelegd in het jaarprogramma en beschreven in de werkprocedures en werkinstructies van de organisatie
- je staat in voor het opvangen en gericht doorverwijzen naar externe partners
- je houdt nauwgezet de statistische gegevens van de dienst bij, met het oog op verwerking in het jaarverslag
- je woont interne en externe vergaderingen bij, eigen aan de dienstuitvoering
- je ondersteunt de directeur in de uitoefening van zijn functie
- Profiel :
- je beschikt over voldoende intellectuele flexibiliteit om diverse probleemstellingen op een creatieve manier te kunnen oplossen
 je bent flexibel, klantgericht, dynamisch en leergierig ingesteld, met zin voor initiatief
 je hebt een praktische kennis van de softwarepakketten MS Word, Excell en Powerpoint
- meertaligheid is gewenst (Nederlands, Frans, Engels)
- je geeft blijk van een sterke persoonlijkheid
- je bent een teamwerker en hebt zin voor organisatie
- je hebt inzicht in de aanpak van diverse problemen van administratieve en organisatorische aard
- je bent stressbestendig, met een groot gevoel voor verantwoordelijkheid
- je beschikt over voldoende communicatieve vaardigheden en bent in staat om correcte en aangepaste informatie te verzamelen en door te geven aan de verschillende niveaus met inpassing in de interne en externe hiërarchische structuren
Arbeidsvoorwaarden
De provincie biedt haar werknemers :
- een maatschappelijk nuttige job binnen een moderne werkomgeving
- maaltijdcheques
- gratis hospitalisatieverzekering
- gratis openbaar vervoer voor het woon-werkverkeer of een fietsvergoeding
- gelijke kansen bij aanwerving en loopbaanontwikkeling
- glijdende uurregeling
- een degelijke verlofregeling
- diverse mogelijkheden tot deeltijds werken
- kinderopvang in de grote vakantie
- vorming, training en opleiding, ook tijdens de werkuren
- een sportdag, een familiefeestdag,…
Voor deze functie word je aangeworven in de graad van drugbegeleider (niveau A) met de bijhorende salarisschaal (A1a-A1b-A2a). Minimum aanvangssalaris : 2 549,53 euro (bruto maandsalaris, reeds aangepast aan de huidige index), reglementaire toeslagen (bv. vakantiegeld en eindejaarsgeld) niet inbegrepen.
Voor de berekening van je salaris kunnen de jaren anciënniteit in de openbare sector en privé-sector in rekening worden gebracht. Privé-anciënniteit kan – na beslissing van het dagelijks bestuur – voor maximum 6 jaar meetellen. De openbare anciënniteit telt onbeperkt mee.
Als provinciepersoneelslid geniet je na de indiensttreding van een functionele loopbaan : je verkrijgt een hoger salaris op basis van een gunstige evaluatie van je prestaties, voldoende uren vorming en anciënniteit.
Voorwaarden om te kunnen deelnemen aan de selectieprocedure
- je bent 18 jaar of ouder
- je bent op de uiterste inschrijvingsdatum (5 maart 2007) in het bezit van een diploma van master in de criminologische, psychologische of pedagogische wetenschappen
Indien je, naast hogervermelde diploma's, eveneens een hoger diploma bezit, kan je ook deelnemen aan de selectie.
Ook laatstejaarsstudenten van het academiejaar 2006-2007 zijn toegelaten tot de selectie.
Je kunt eveneens deelnemen wanneer je :
- je diploma vroeger behaalde onder een andere benaming, die gelijkgesteld wordt met één van de vermelde diploma’s
- je diploma in het buitenland behaalde, wanneer dit krachtens internationale overeenkomsten of krachtens wet of decreet, gelijkwaardig wordt verklaard met één van de hierboven vermelde diploma's of erkend werd overeenkomstig de bij de KB's van 6 en 22 mei 1996 vastgelegde procedure, waarbij de bepalingen van de Europese richtlijnen betreffende een algemeen stelsel van erkenning van diploma's in aanmerking worden genomen
- je diploma behaalde in een andere taal dan het Nederlands ; in dit geval moet je wel eerst je kennis van het Nederlands bewezen hebben door middel van een door SELOR uitgereikt taalbrevet.
Voorwaarden om als personeelslid te worden aangesteld
Als je geslaagd bent voor deze selectie, moet je - om aangesteld te worden - op de datum van indiensttreding van onberispelijk gedrag zijn en de burgerlijke en politieke rechten genieten.
Hiervoor wordt bij indiensttreding een getuigschrift van goed zedelijk gedrag gevraagd (cat. II).
De arbeidsovereenkomst voorziet een proeftijd. De duur van deze proeftijd hangt af van de duur van de arbeidsovereenkomst :
bediendencontract max. 4 maanden : proeftijd = 1 maand
bediendencontract max. 1 jaar : proeftijd = 2 maanden
bediendencontract > 1 jaar : proeftijd = 6 maanden
Selectieprocedure
Alle selectieprocedures binnen het provinciebestuur zijn vergelijkend. Dit betekent dat er per onderdeel een score wordt toegekend, die na het doorlopen van alle stappen wordt getotaliseerd. De uiteindelijk best gerangschikte kandidaat krijgt de eerste kans tot het aanvaarden van de betrekking.
De proeven worden in het Nederlands afgenomen.
A. vakspecifiek gedeelte
Praktijkgerichte, schriftelijke test
Vereist : 30/50 punten
B. mondeling gedeelte
Interview waarbij de kandidaat wordt getoetst aan het verwachte takenpakket en het opgestelde functieprofiel
Vereist : 30/50 punten

In het kader van de openbaarheid van bestuur kan je na iedere selectiefase feedback vragen over je selectieresultaat. Je moet dat wel schriftelijk of per e-mail en binnen een redelijke termijn (max. 3 maanden) doen.
Indien je op basis van een handicap van bepaalde voorzieningen (bv. doventolk, groter lettertype,…) gebruik wil maken, vragen wij dit tijdig te melden. Het provinciebestuur zal hierna alle mogelijke inspanningen leveren om aan je vraag tegemoet te komen.
Selectiedata
De proeven zullen plaatsvinden op nog later vast te stellen data. De uitnodiging hiervoor gebeurt per brief.
Rangschikking en wervingsreserve
Op basis van het totaal behaalde aantal punten worden de geslaagden gerangschikt in een wervingsreserve (= lijst van geslaagden), die vier jaar geldig blijft.
Bij gelijkheid van punten wordt voorrang gegeven aan de geslaagde kandidaat die de meeste punten behaalde voor het tweede selectiegedeelte.
Hoe solliciteren ?
Indien je geïnteresseerd bent in de vacature en je wenst deel te nemen aan de selectie moet je per post (bij voorkeur aangetekend) volgende documenten toesturen aan de Deputatie van de provincie Oost-Vlaanderen, dienst "Werving & Loopbaan", Gouvernement-straat 1, 9000 Gent :
- het inschrijvingsformulier
- een Nederlandstalig curriculum vitae
- een fotokopie van het vereiste diploma
(voor laatstejaarsstudenten : een getuigschrift waaruit blijkt dat je ingeschreven bent in het laatste academieaar met het oog op het behalen van het vereiste diploma)
De uiterste datum waarop je je kandidatuur kan indienen is maandag 5 maart 2007, waarbij de poststempel geldt als bewijs.
Reacties per e-mail op deze vacature worden als voorlopige inschrijvingen aanvaard, maar moeten tegen de uiterste inschrijvingsdatum worden aangevuld met de voormelde documenten.
Kandidaturen die niet beantwoorden aan de gestelde voorwaarden worden niet aanvaard. De verantwoordelijkheid voor het volledig en tijdig indienen van het dossier ligt bij de kandidaat.

Info
Persoonlijk : Provinciaal Administratief Centrum
Eerste directie - dienst "Werving & Loopbaan"
Woodrow Wilsonplein 2 (vierde verdieping - lokaal 491)
9000 Gent
elke werkdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur
Telefonisch : 09 267 74 88 of 09 267 74 87
contactpersoon : Eddy Van Den Steen of Alex De Bruyne
Fax : 09 267 74 98
E-mail : fabienne.rommens@oost-vlaanderen.be
Website : http://www.oost-vlaanderen.be/public/vacatures.cfm
Op deze website kan je onder de rubriek vacature dit infobundel (incl. inschrijvingsformulier) downloaden of vragen het je per post of e-mail toe te zenden.