Wednesday, February 07, 2007

Gezocht: assistent provinciebestuur (m/v)

De functie van assistent is in hoofdzaak een administratief ondersteunende functie die zowat in elke organisatie-eenheid binnen het provinciebestuur kan worden ingezet. Het provinciebestuur organiseert hiervoor een vergelijkende aanwervingsprocedure, in eerste instantie voor het aanleggen van een wervingsreserve. Uit deze reserve zal geput worden voor het invullen van vacatures in zowel statutair verband (vaste benoeming) als contractueel verband (projecten, vervangingsopdrachten, enz.). Deze wervingsreserve is vier jaar geldig.

Takenpakket :
- je verzorgt het typewerk van de dienst
- je staat in voor de briefwisseling : aanleggen van adressenbestanden, verzorgen van lay-out en verzending
- je verricht klasseer- en fotokopieerwerk
- je voert eenvoudige administratieve taken uit
- je registreert dossiers
- indien nodig, beantwoord je de telefoonoproepen
- je beheert het archief
- je vangt bezoekers op

Profiel :
- De functie vereist kennis van dactylografie en tekstverwerking. Bovendien ben je ook vertrouwd met het informaticanetwerk, rekenbladen en databankbeheer. Na indiensttreding verwerf je ook kennis over het werkterrein van de dienst en het bestuur.
- Je voert zelfstandig je taken uit, rekening houdend met de richtlijnen inzake de huisstijl en de specifieke eisen van de opdrachtgever. Je werkt nauwgezet, discreet en met gevoel voor verantwoordelijkheid. Bovendien moet je voldoende flexibel zijn om je aan te passen aan de noden van de dienst.
- Je bent klantvriendelijk en beleefd in de omgang. De communicatieve vaardigheden zijn van bijkomend belang, maar toch moet een bezoeker of een telefonische oproep voorkomend behandeld worden. Overleg met collega's met betrekking tot de taken is noodzakelijk.

De provincie biedt haar werknemers :
- een maatschappelijk nuttige job binnen een moderne werkomgeving
- maaltijdcheques
- gratis hospitalisatieverzekering
- gratis openbaar vervoer voor het woon-werkverkeer of een fietsvergoeding
- gelijke kansen bij aanwerving en loopbaanontwikkeling
- glijdende uurregeling
- een degelijke verlofregeling
- een degelijke pensioenregeling
- diverse mogelijkheden tot deeltijds werken
- kinderopvang in de grote vakantie
- vorming, training en opleiding, ook tijdens de werkuren
- een sportdag, een familiefeestdag,…

Voor deze functie word je aangeworven in de graad van assistent (niveau D) met de bijhorende salarisschaal (D1 tot D3). Minimum aanvangssalaris : 1 551,88 euro (bruto maandsalaris aan huidige index), reglementaire toeslagen (vakantiegeld en eindejaarsgeld) niet inbegrepen. Voor de berekening van je salaris kunnen de jaren anciënniteit in de openbare sector en privé-sector in rekening worden gebracht. Privé-anciënniteit kan voor maximum 6 jaar meetellen. De openbare anciënniteit telt onbeperkt mee.
Als provinciepersoneelslid geniet je na de indiensttreding van een functionele loopbaan : je verkrijgt een hoger salaris op basis van een gunstige evaluatie van je prestaties, voldoende uren vorming en anciënniteit.

Voorwaarden om te kunnen deelnemen aan de aanwervingsprocedure
- je bent 18 jaar of ouder
- je bent op de uiterste inschrijvingsdatum (5 maart 2007) in het bezit van een studiegetuigschrift van het lager secundair onderwijs of van de tweede graad van het secundair onderwijs.
- Indien je, naast hogervermeld getuigschrift, eveneens een hoger diploma bezit, kan je ook deelnemen aan de selectie.
- Ook laatstejaarsstudenten van het schooljaar 2006-2007 zijn toegelaten tot de selectie.

Je kunt eveneens deelnemen wanneer je :
- je diploma vroeger behaalde onder een andere benaming, die gelijkgesteld wordt met één van de vermelde diploma’s
- je diploma in het buitenland behaalde, wanneer dit krachtens internationale overeenkomsten of krachtens wet of decreet, gelijkwaardig wordt verklaard met één van de hierboven vermelde diploma's of erkend werd overeenkomstig de bij de KB's van 6 en 22 mei 1996 vastgelegde procedure, waarbij de bepalingen van de Europese richtlijnen betreffende een algemeen stelsel van erkenning van diploma's in aanmerking worden genomen
- je diploma behaalde in een andere taal dan het Nederlands ; in dit geval moet je wel eerst je kennis van het Nederlands bewezen hebben door middel van een door SELOR uitgereikt taalbrevet.

Voorwaarden om als personeelslid te worden benoemd
Als je geslaagd bent voor deze selectie, moet je - om benoemd te worden - op de datum van indiensttreding :
- Belg zijn of burger zijn van een lidstaat van de Europese Unie
- van onberispelijk gedrag zijn en de burgerlijke en politieke rechten genieten
- Je wordt benoemd nadat je je proefperiode van 6 maanden met succes hebt vervuld.

Selectieprocedure
Alle selectieprocedures binnen het provinciebestuur zijn vergelijkend. Dit betekent dat er per onderdeel een score wordt toegekend, die na het doorlopen van alle stappen wordt getotaliseerd. De uiteindelijk best gerangschikte kandidaat krijgt de eerste kans tot het aanvaarden van de betrekking. De proeven worden in het Nederlands afgenomen.

Preselectie/voorexamen
Wanneer het aantal inschrijvingen meer dan 100 bedraagt, wordt een preselectie/voorexamen georganiseerd. Dit zal bestaan uit een proef met meerkeuzevragen waarbij het bevattings- en redeneervermogen wordt getest, alsmede de algemene kennis en kennis van de actualiteit.
Tot het eerste gedeelte van de vergelijkende aanwervingsprocedure worden de 100 hoogst scorende kandidaten toegelaten. In geval van gelijke score aan de limietgrens van 100 worden deze kandidaten eveneens toegelaten. De voor deze preselectie/dit voorexamen behaalde punten komen niet in aanmerking bij het opmaken van het eindresultaat.
In het kader van de openbaarheid van bestuur kan je na iedere selectiefase feedback vragen over je selectieresultaat. Je moet dat wel schriftelijk of per e-mail en binnen een redelijke termijn (max. 3 maanden) doen.
Indien je op basis van een handicap van bepaalde voorzieningen (bv. doventolk, groter lettertype,…) gebruik wil maken, vragen wij dit tijdig te melden. Het provinciebestuur zal hierna alle mogelijke inspanningen leveren om aan je vraag tegemoet te komen.
Selectiedata
De proeven zullen plaatsvinden op nog later vast te stellen data. De uitnodiging hiervoor gebeurt per aangetekende brief.

Rangschikking en wervingsreserve
Op basis van het totaal behaalde aantal punten worden de geslaagden gerangschikt in een wervingsreserve (= lijst van geslaagden), die vier jaar geldig blijft.
Bij gelijkheid van punten wordt voorrang gegeven aan de geslaagde kandidaat die de meeste punten behaalde voor het tweede selectiegedeelte.

Hoe solliciteren ?
Indien je geïnteresseerd bent in de vacature en je wenst deel te nemen aan de selectie moet je per post (bij voorkeur aangetekend) volgende documenten toesturen aan de Deputatie van de provincie Oost-Vlaanderen, dienst "Werving en Loopbaan", Gouvernementstraat 1, 9000 Gent :
het inschrijvingsformulier
een Nederlandstalig curriculum vitae
een fotokopie van het vereiste diploma
(voor laatstejaarsstudenten : een getuigschrift waaruit blijkt dat je ingeschreven bent in het laatste studiejaar met het oog op het behalen van het vereiste diploma)
De uiterste datum waarop je je kandidatuur kan indienen is maandag 5 maart 2007, waarbij de poststempel geldt als bewijs.
Reacties per e-mail op deze vacature worden als voorlopige inschrijvingen aanvaard, maar moeten tegen de uiterste inschrijvingsdatum worden aangevuld met de voormelde documenten.
Kandidaturen die niet beantwoorden aan de gestelde voorwaarden worden niet aanvaard. De verantwoordelijkheid voor het volledig en tijdig indienen van het dossier ligt bij de kandidaat.